Wednesday, June 19, 2013

Mecnun olmak senin kaderin...

17 Haziran - Pazartesi aksami

Haftasonu dugunden kalma yorgunluga eklenen spor yorgunlugu, gunlerden "Leyla ile Mecnun" olmasinin verdigi mutluluk, bu aksam sezon finali yapacak olmalarindan kaynakli huzun... Hepsini birden harmanlayip guzel bir cay demledim. TV karsisina gecince, o da nesi! Acayip bir mac var! Meger saat 8de yayinlanmis final :( Hemen bir vicdan azabi, hemen bir "gecen yil bu vakitler"e donus... 2.sezon finalinde yurtdisinda oldugum icin 1 gun gecikmeli izleyebilmistim. Nitekim bu sene de oyle oldu.

18 Haziran - Sali



Gunduz mumkun oldukca spoilera rastlamamaya calisarak[ki Nurten'i gormustum maalesef:( ] final bolumunun linkini bulmalar, aksami iple cekmeler, spor, cay, uzum-badem vs. hazirliklar tamam olduguna gore; artik vakit "Leyla ile Mecnun" vaktidir.


Once Biraz Guldurmece

Bir Leyla ile Mecnun klasigi. Once biraz guldurelim milleti, sonra dagitiriz ortaligi. Allah razi olsun Onur Unlu, Burak Aksak! "Hayati tespih yapmisim" ile girdiler olaya. Meger unlu bir sarkiymis, ben ilk kez burda rastladim. Deli misiniz divane misiniz? :)



Gundeme gondermelerin yapilmadigi bir L&M dusunulemezdi zaten, bunlar da ihmal edilmemisti.

Konuk Oyuncusuz Final mi Olur?

100.bolumde Afili Filintalar'i agirlamalari gibi, bu bolum Sermet Yesil ve Nadir Saribacak'i konuk etmisler. Onlarin ismini okuyunca gullerim acti, daha en basindan. Saribacak'i biraz daha iyi degerlendirmelerini beklerdim ama Sermet Yesil'i Joker yapmak dahiyane. Hay aklinizla bin yasayin! 



Ve ayrica Sessiz Leyla'yi ilk kez anlayan birinin cikmasi moral ve umit dagitti. Herkes bir gun kendi Joker'ini bulacak muhakkak ;)


Ayriliklar :(

Once Dosto'nun Iskender'e veda etmesiyle basladi, olumlerle devam etti.
Gecen bolumden verilen sinyaller dogru cikti maalesef. Nikah masasinda Eylul'un ve dogum esnasinda Nurten ile bebegin olumleriyle hazirda bekleyen gozyaslari akmaya basladi. Derken Suna Turna... En acisi da oglunu ilk defa bu kadar mutlu edip olmesi. Hidayet'in hevesinin kursaginda kalmasi ancak bu kadar hissettirilebilirdi izleyenlere. Hep beraber agladik, her biri icin teker teker...  


Kumlar...

Bolumun cesitli yerlerinde inceden inceden gosterilen kumlar. Mecnun lunaparkta kusarken, avuclarinda filan... Burdan bir pislik cikacagini anlamistim. Bence tum olumlere, ayriliklara kiyasla bolumun en vurucu kismi kumlardi. Ve asil Leyla'nin mezarindaki veda. Iste o kumlar Leyla'nin mezarindaki toprakla daha anlamli bir hale burundu.


Veda etmeye geldim. Leyla... Gidiyorum ben. Sen burdayken ben yasayamiyorum burda. Boyle yasayamiyorum ben. Yasamak icin gitmem lazim. Aynaya bile bakamiyorum ben. Aynaya her baktigimda seni goruyorum Leyla. Su an neye benzedigimi bile bilmiyorum.
Gitmem lazim. Yasamak icin gitmem lazım. Ben Mecnun degilim artik.

Tam bu sozlerin bogazima ekledigi dugumlere alismaya calisirken;
Aksakalli Dede en vurucu dugumu atti:

Ah be evladim! Mecnun olmak senin tercihin degil ki... Mecnun olmak senin kaderin...
Ve sonrasi malumunuz, Mecnun yine collere duser...



Hayatta her olguya yer var. Uzuntuye de sevince de dostluga da aska da... Bunlara ne kadar, ne sekilde muhattap oldugumuz degil olay. Muhim olan ne derece icimize sindirerek, hakkini vererek yasiyoruz? Ask ugruna collere dusmenin sadece masallarda olmadigi, bunu algilayabilen herkesin avuclarina kumlar dolabilecegi, gercek sevgi bulundugu durumda bu collerde cicekler acarken, aksi durumda elinde yer-yon gosteren son teknoloji "akilli" telefonlar varken bile bizzat kendi collerimizde kaybolmanin da mumkun oldugu... Iste bu diziden benim anladiklarim, anladigimi dusunduklerim :)

Sonuc itibariyle cole donen sadece Mecnun degildir, bu diziyi izleyip de kendi hayatindan birseyler bulan herkestir. 3. sezon finali bence tum hikayenin ozetidir. Yonetmen, senarist, oyuncular, tum ekip vermek istedikleri mesaji bogazlara dugumler ekleyip, aglatmalar, dusuncelere bogmalar seklinde yuksek dozda vermislerdir. Hepsine kocaman tebrikler.

Yetmediyse diyerekten bir de sarki yazmislar. Hala bazi seyleri anlamayan kaldiysa buyursun dinlesin gibisinden :)





Soz dururken aklimdan gecenler
Birer birer gozyasimda biriktiler
Uzun uzun aglarken terkedilenler
Birer birer yalnizliga yuruduler
Giden doner mi?
Bu aci gecer mi?
Yarim kalan da birsey eder mi?

Off ki ne of!


***

Kaderine Mecnun olmak yazilmislara, bol sabir ve kolayliklar dilerim.
Mecnun olmak sadece colde olmak demek degildir ki. Gidenin bir gun elbet donecegine, acilarin gececegine inanmak da, asklarin en guzelini yasamak da yine Mecnun'a ozgudur ;)


***

bkz.


4 comments:

  1. Wow! Okadar güzel dile getirmissinki, bi an "ne oluyor, düsüncelerim baskasinin düsüncelerinemi karismis" dedim. Aglamayi beklemezken agladim, konuyu anlamayanlar "Bunun nesine agliyorsun" desede.
    Gelde simdi yeni sezonu bekle..

    ReplyDelete
  2. Tesekkurler :) Hakkiyla ifade etmeyi basarabildiysem ne mutlu...
    Yeni Leyla ile Mecnun yazilarinda, yeni sezonda gorusmek uzere :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Sabirsizlikla bekleyecegim. Selamlar.

      Delete
    2. Yenileri yazilana kadar daha oncekilere bakmak isterseniz:

      http://afede-hali.blogspot.com/2013/02/leyla-ile-mecnun-kendi-colunde.html

      http://afede-hali.blogspot.com/2013/02/leyla-ile-mecnun-kemik-kadro.html

      Delete