Sunday, August 18, 2013

Yol Hali

Daha evvel Yol Dusleri'ni paylasmak sureti ile siftah yaptigim Nazan Bekiroglu kitabi.

Diger Bekiroglu kitaplarindan farkli olarak roman uslubundan ziyade denemeler ve gezi notlarindan olusuyor. Fakat diger Bekiroglu kitaplarinda oldugu uzere bahsi gecen mekana ve zamana gidiyor, olaylari birebir yasiyoruz. Nazan Hanimin bu konudaki sirrini henuz cozemedim, sayet cozecek olursam paylasirim :)

Kitap "besmele" mahiyetinde bir bolum, bir yazi "Be'nin Noktasi" ile basliyor. Sonrasinda "Seb-i Yelda" isimli denemeler bolumu ile devam ediyor. Vee derken "Yol Hali" bolumu...

Tahmin edeceginiz uzere "Yol Hali"nde hep beraber yolculuga cikiyoruz, ustelik yanimiza valiz bile almadan :) 

Misir'in collerinde kavrulup, Nil'inde serinliyor, Ummu Gulsum'un sesine kulak veriyoruz. Iran'in Sessizlik Kulesi'nde biz de saskina donuyoruz. Kudus'e Olu Deniz'e ugruyor, Tiflis'in havasini soluyoruz. Koln Katedralini de fethettikten sonra bizim topraklara geciyoruz soluklanmaya... Agri'da mor menekeseleri koklayip, Tuna'da serinliyor, Canakkale ile tarihin sayfalarinda geziniyoruz.

"Ben de Bu Sehirliyim" bolumu ile bizler de Trabzonlu oldugumuz hissine kapiliyoruz. Acikcasi bu bolumu okuduktan sonra ilk firsatta Karadeniz Turu'na cikmayi planladim :) Yine bir Bekiroglu klasigi; bir sehrin ruzgarini, firtinasini, siddetli yagmurunu oyle bir anlatiyor ki o kasvetli havalari bile yasamak istiyor insan!

Ozellikle "Ben de Bu Sehirliyim" ve "Gece Dersi" kisimlarinda biraz daha oznellik ve samimiyet hakim. Kah kutuphane duzenlemelerine sahit oluyoruz Nazan Hanimin, kah beraber sinav kagidi okuyoruz :)

***

Kitabi kendimce ozetlemeye calistim. Umarim fikir sahibi olmak isteyenler icin ufak da olsa bir isik yakabilmisimdir. Birazcik da kisisel yorumlarimi eklemek istiyorum...

Herkesin bir "yolculuk guncesi" olmali fikriyle Gezilesi/Gorulesi Yerler'imi bu blogta paylasmaya calisiyorum, umarim eksik seyahatlerimi de eklerim yakinda... Hal boyle olunca, benm icin "bicilmis kaftan" mahiyetinde bir eser. 

Diger kitap yorumu yazilarimdan farkli olarak Yol Hali icin "konsept fotograf" calismasi yapmadim. Cunku bu kitabi ilk elime aldigimdan beri aklimda bir seyahatte cektigim fotograflar vardi. Yillar once ailecek yaptigimiz gunubirlik Kapadokya gezisi... Bu gezi disinda bircok gezi yapmisimdir, hatta bir kismi sadece fotograf amacli olan... Ama nedense bu kitap beni bir kez daha Kapadokya'ya goturdu, eski arsivlerimi karistirmama vesile oldu. 

Buyrunuz; bunlar da bizim yol hallerimiz :)














Belki bu vesileyle Kapadokya seyahat guncelerimi de eklerim en yakin zamanda, kim bilir ;)

***

dipnot:

Fotograflar: Arzu Fatma Dogan
Kapadokya, Nevsehir
7 Nisan 2010

***

No comments:

Post a Comment