Monday, September 2, 2013

Takvimlerde Yolculuk: Ve Eylul... Sonunda!

Saatli maarif takvimlerinin yaygin kullanildigi donemlere pek yetisemesem de "nostalji" kelimesinin benim lugatimdaki karsiligi gibidir. 

Dedemden yadigar Kuran-i Kerim'in sayfalarini cevirdikce karsima cikar bu takvim yapraklarindan. Uzerlerine ozel notlar dusulmustur cogunun. Falancanin dogumu, filancanin olumu, eve dogalgazin cekildigi gun...vs. gibi. Onlara baktikca, dokundukta, kokladikca oncelikle dedem ve kaybettigimiz diger yakinlarim gelirler aklima. Belki bu yuzden seviyorum eski takvim yapraklarini...

Bu yazi icin 1 Eylul tarihli bir yaprak aradim, cok aradim da bulamadim. Yoksa 6 Eylul'un ozel bir manasi yok :) Benim icin en ozel mana, basli basina "Eylul"un gelmis olmasi!

Milatlar, yil baslari, ay baslangiclari sanki takvimlere ozguymus, herkes icin ortakmis gibi dusunulur. Hic sanmiyorum... Ben, herkesin kendi takviminin olduguna inananlardanim. Ve tahmin edersiniz ki benim kendi takvimimin baslangic zamani ise Eylul :) Hosgelmis, safalar getirmis!

Eylul denince...

  • En buyuk isteklerin, dualarin gerceklesme donemi [mesela annemle babamin]
  • Okula baslayacak cocuklarin kirtasiye alisverisleri, yeni alinmis silgi kokusu
  • Annelerin elini sıkı sıkı tutmaktan mi, yoksa heyecandan mi terledigi bilinmeyen minicik eller
  • "Filanca anadolu lisesini, falanca fakulteyi kazandiniz. Tebrikler! Su tarihe kadar kayit yaptirabilirsiniz" mesajini okudugunuz bir bilgilendirme ekrani
  • Yaz boyu uzak kalip ozlediklerinize kavusma ayi
  • Mezun olup da katildiginiz ilk is gorusmesinden aldiginiz olumlu bir cevap
  • Kavurucu yaz sicaklarindan bunalmisken, yuzunuze carpan tatli bir esinti
  • Usuyebilme hissi 
  • Hirka giyme istegi
  • Kimilerine gore huzun algisi
  • Kimilerine goreyse; yaz uykusundan uyanip harekete gecirmeyi hedefleyen start isareti

Ne yazsam, ne soylesem az geliyor. Oyle ki "Eylul Yazisi"ni bugune erteledim, dun kendimi yeterli goremedigim icin. Fakat hala kafi degil. En iyisi usta bir kalemden destek almak. Nazan Bekiroglu'nun gecen yil bugun yazdigi Eylul yazisini paylasmak, icimdekileri ifade etmek konusunda cok yardimci olacak. Buyrunuz: Gibi: Eylul Geldi

Ve tabi en guzel Eylul sarkisini calmali simdi :)

Ne guzel demis Beirut, ne de guzel soylemis: "Let the seasons begin!"

Beirut-Elephant Gun

Musade edelim Eylul baslasin, yasansin... 
En guzeli, en hayirli olani da beraberinde getirmis olsun ;)

1 comment:

  1. Başakşehir Poliüretan Çıta Ustası
    Başakşehir poliüretan çıta ustası arıyorsanız ve aklınızda şu sorular varsa yazımızı okuyunuz ve daha fazla bilgi için bizi arayınız. Poliüretan çıta nedir? Duvar çıtalama için poliüretan madde dayanıklı mıdır? Poliüretan duvar çıtası boyanabilir mi? Duvar çıta fiyatları nedir?
    Yılların tecrübesi ile profesyonel boya hizmet ekiplerimiz size bir günde teslimat iş yapsınlar istiyorsanız 05511081885 numaradan 7/24 arayabilirsiniz.

    ReplyDelete