Thursday, May 8, 2014

Kitap Kardeşliği ile Edebiyat Durağı | Garip Akimi

Sevgili okuma grubum Kitap Kardesligi bu hafta itibariyle her Carsamba, edebi akimlardan birini tanitmaya yonelik paylasimlara basladi. Benim gibi sayisalci bir ogrencilik gecirip, teknik bir iste calisanlar icin guzel ve ogretici bir firsat.



Edebiyat Duragi, Orhan Veli'nin 100. dogumgunune ithafen "Garip Akimi" ile takipcilerini bilgilendirmeye basladi. Peki, Garip Akimi neymis?

Orhan Veli, Melih Cevdet Anday ve Oktay Rifat Horozcu 1941 yılında çıkardıkları Garip adlı ortak kitapları ile, o zamana kadar hece ve aruz ölçüsü ile kafiyeler arasına hapsolmuş şiir gündemine resmen bomba gibi düştüler. Öyle farklı bir şiir anlayışları vardı ki, bilinen tüm kalıplara meydan okuyorlardı.
Garip Akimi bilgilendirmesinin tamamina ulasmak icin soyle buyrunuz:
http://kitapkardesligi2013.blogspot.com.tr/2014/05/kitap-kardesligi-ile-edebiyat-durag.html 

***

Ben pek siir insani degilimdir :/ Oldum olasi, duzyazi turunde okuma/yazma egilimindeyim. Fakat, Orhan Veli'ye dair bildigim iki sey vardi, beni derinden etkileyen. Biri, hazin bir sekilde ve genc yasta bir belediye cukuruna duserek vefat etmesi. Ikincisi ise "Anlatamiyorum" siiri. 

Kitap Kardesliginin Edebiyat Duraginda bekleyen, beklemeye doyamayan bir okur olarak ben de favori Orhan Veli siirimi paylasmak istedim, ufak bir katki mahiyetinde :)

Yolunuz acik, duraklariniz kalabalik ve bol muhabbetli olsun kardeslik...


Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?

Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.

Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum…

6 comments:

  1. Bence bu Edebiyat Durağı süper oldu, düşünenlere ve katkısı olanlara selam ve sevgiler...Elimden gelen bir şeyler olursa yapabilirim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Burcu :)
      Hem bilgilendirme hem de eglendirme amacindayiz. Bu haftayi Garip Akim'ina ayirdik. Sosyal medyada [blog, instagram, facebook, twitter] kendi hesaplarimizdan, en begendigimiz siirleri ya da ek olarak hatirlatmak istedigimiz bilgileri paylasarak destek olabiliriz. Maksat beraber okumak, beraber ogrenmek ;)

      Delete
    2. Süper, ben de bulayım bir şiir paylaşayım hem blogumda hem instagramda o vakit :)
      Bu arada yorum yazarken doğrulama kodu girmemiz gerekiyor, bence onu kaldırırsan yorum yazanlar için daha kolay olur gibi :)
      (ayarlarda kelime doğrulama kısmı var, onu hayır yaparsan kalkar :)

      Delete
    3. Paylasimini bekliyorum o vakit ;)
      Bu sikayeti bir kez daha aldim :/ hemen bakayim. Bazi spam yorumlari engelledigi icin kontrolu kaldirmamistim.

      Delete
    4. Yorum yapanların çok olsun o zaman :)
      Sevgiler...

      Delete