Tuesday, June 10, 2014

Leon: The Professional


Oldukca gec kaldigim bir film; "Leon: The Professional"

1994 yapimi Luc Besson eseri. 
Basrolleri; Jean Reno, Natalie Portman ve Gary Oldman paylasiyor.

Oncelikle oyunculuklara ve kurguya vuruldugumu soyleyerek baslamak istiyorum. 
Hikaye genel olarak soyle: Natalie Portman [Mathilda] 12 yasinda talihsiz bir kiz. Zaten yeterince problemli olan ailesini, bir uyusturucu vakasi sonrasi kaybeder. Hepsinin katledildigini gormek bir yana; en degerli varligi, kucuk erkek kardesini kaybetmek, onun icin tarifi mumkun olmayan bir acidir. Bunun yanisira, kendi hayati da tehlike altindadir. Caresizlik icinde apartman komsusu  Leon[Jean Reno]'a siginir. Ve artik bambaska bir hayata baslar.



Leon, bir kiralik katildir[kendi tabiriyle; temizlikci]. Fakat gercekten de cok temiz, titiz bir temizlikci :) Is donusu muhakkak dus alan, surekli süt icen, cicek yetistiren, ruhsuz gorunen, fakat sonradan duygusal oldugunu anlayacagimiz, isinin ehli, iyi niyetli bir adam. Iste bu kendi halindeki adam, hayatina Mathilda'nin girmesiyle beraber, bambaska biri olur. Hem eglenceli, hem dramatik, hem de oldukca duygusal bir film. Turkiye'de "Sevginin Gucu" adiyla yayinlanmis. Her ne kadar alakasiz bir ceviri olsa da gercek anlamda sevginin gucunun anlatildigi cok guzel bir hikaye.

Cok hosuma giden bazi repliklerle devam etmek istiyorum. Burdan sonrasi ciddi spoiler icerir. Bilginize :)

***

Mathilda'nin ask tarifi:


Mathilda: Leon, sanırım bir şekilde sana aşık oluyorum. Bu başıma ilk gez geliyor, biliyor musun ?
Leon: Daha önce hiç aşık olmadıysan, bunun aşk olduğunu nerden biliyorsun ?
Mathilda: Çünkü hissediyorum.
Leon: Nerede?
Mathilda: Karnımda. Sıcacık. Hep orada bir yumru olurdu. Ama şimdi geçti.
Leon: Mathilda, Karnındaki ağrının geçmesine sevindim. Fakat, bunun aşk olduğunu düşünmüyorum.


***


Mathilda: Bitkini çok seviyorsun, değil mi?
Leon: En iyi arkadaşımdır. Hep mutludur, soru sormaz. Ve bana benzer, kökleri yok.
Mathilda: Eğer onu gerçekten seviyorsan, onu bir parka dikmelisin ki kök salsın.

***

Boyle bir filme ancak boyle bir final yakisirdi. Uzunca bir sure etkisinde kaldigim [ve kalacagim da muhtemelen] icin, bu video'yu paylasmasam olmazdi. 

Mathilda ve Leon arasinda gecen "kök salma" muhabbetinin damgasini vurdugu, Leon'un Stansfield'e en mukemmel dersi verdigi ve de Sting'in "Shape of My Heart" ile hafizalara kazircasina son noktayi koydugu; simdiye kadar denk geldigim en muhtesem finallerden biri...



Leon: The Professional - Final - Shape of My Heart

8 comments:

  1. Ben de çook beğenmiştim bu filmi.Benim de favori repliklerimden, yazdıklarınız :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben epey gec kalmisim ama gec olsun guc olmasin :) iyi gunler

      Delete
  2. Harikadır. Yazdıkların bana hiç bıkmadan dinlediğim bir şarkıyı sabah sabah dinleme isteği uyandırdı. Mathilda için yazılmış :) http://youtu.be/Q06wFUi5OM8

    ReplyDelete
    Replies
    1. "This is from Mathilda" ;)
      Cok guzelll. Tesekkurler paylasim icin...

      Delete
  3. Tavsiye ederken "ya begenmezse?" endişesini içimden hic gecirmedim :) film kadar "biz" olabilme rahatlığı da diyebilirim buna:) aynam gibisin ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tavsiyeni begenmemem mumkun mu adas? Tekrar tesekkurler tanistirdigin icin.. .
      Sevdim bu lafi cok: "aynam gibisin" :)

      Delete
    2. Mreyte ya mreyte... sözlerinin çevirisini yayınladım şaşırdım :) Aynam diyormuş :)

      Delete
    3. Yorum yanlis yaziya kacmis sanki :)

      Delete