Thursday, January 1, 2015

Güne Güzel Bir Merhaba: Hayat Güzeldir


Güne/yıla dolu dolu, güzel bir merhaba için "Hayat Güzeldir" demek yeterli belki de.
Gerisi çorap söküğü gibi gel(ecek)iyor.

Güzel başlangıç yapmak için aynı isimde film ve kitap bulayım diye özel çaba göstermedim. Denk geldi :) Ama ikisi de amacıma fazlasıyla hizmet ediyormuş. Filmi az evvel bitirmiş, kitaba ise 25 sayfa kadar başlamış olarak söylüyorum. Mükemmel!


Film Hakkında Kısacık Bilgi:

97 İtalyan yapımı. Yönetmenliğini, senaryosunu ve başrol oyunculuğunu Roberto Benigni üstlenmiş. Film, iki kısımdan oluşuyor. İlki, 1939 İtalyası'nda geçen Chaplin yapımlarını andıran hoş bir romantik komedi. Diğer kısımda ise, İkinci Dünya Savaşı sürecinde yaşanan Yahudi Soykırımı ve kamplarda geçen yaşantı anlatılıyor.. Bolca gülümseme ve kahkaha içeren, aynı zamanda da oldukça duygusal bir yapım. Birbirine bu kadar zıt içeriklerin hepsi bir arada nasıl olur, demeyin. İzleyince hak vereceğinizi düşünüyorum.

Hayattaki tüm olumsuzlukların, başarısızlıkların, yenilgilerin; [şayet istenirse] bir şekilde avantaja ve keyif unsuruna dönüştürülebileceğinin, herşeye rağmen "Hayat Güzeldir" denilebileceğinin kanıtıdır, bu film. 

Kitap yorumum ise bitince gelecek, umarım :)

Filmden bir şarkı ile yazıma son verirken; Merhaba diyorum!

***

dipnot: Her son, yeni bir merhabaydı ne de olsa ;) [bkz. http://afede-hali.blogspot.com.tr/2014/12/son-mu-baslangc-m.html]



4 comments:

  1. Çok acıklı bir filmdi :( Kitabı okumadım henüz. Not edildi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bana acıklıdan öte cok umut dolu geldi. Muhtemelen Roberto Benigni'nin etkisi :) Kitap, öykü kitabı. Henüz başlarındayım ama kısa umut dolu öyküler...

      Delete
  2. Filmi izleyememiştim ben cünkü eşim sıkılıp uyumuştu, genelde devam ederim ama bu kez ben de kapatmıştım... Bi şans daha vereyim;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence kesinlikle o şansı hak ediyor :) Keyifli seyirler..

      Delete