Tuesday, January 10, 2017

Karlar düşer, düşer, düşer...

"Karlar düşer, düşer, düşer ağlarım" demişler. O zamanlar nasıl bir ruh haliyle yazdılar/söylediler bilmiyorum. Muhtemelen sevgiliden yeni ayrılınmış, akabinde gelen kar yağışı da söz yazarını ağlamaya sevk etmiş olabilir.



Günlerdir karların ciddi şekilde düşmekte olduğu İstanbul'dan sesleniyorum; karlar düştükçe ağlamak [günümüzdeki karşılığı: durmadan söylenmek, meteorolojiden gelen uyarıları tekrarlamak, kapanan yollar ve trafikle ilgili kehanetlerde bulunmak] yerine yapılacak çok güzel aktiviteler mevcut :)

Öncelikle şunu belirteyim; yollarda rezillik çekmek, mahsur kalmak (işe/okula gidememek) dışında kar yağışından çok mutlu olurum. Tabi bu memnuniyette, üniversiteye kadar hiç kar yağmayan bir şehirde yaşamamın da etkisi büyüktür. Öyle ki; hususi olarak "kar görme" etkinlikleri düzenlerdik. 

Dönelim aktivitelere...

  • Kitap kurtları, çoktan pijamaları battaniyeleri çekip, bir kitaba gömülmüşlerdir. Bir yandan sıcak bişeyler içip, bir yandan lapa lapa yağan karı seyre dalmışlardır. Bir su içene, bir de kitap okuyana yılan bile dokunmazmış. Onları orada bırakalım.
  • Tercihini filmden yana kullananlar için çok güzel karlı, korkulu, gerilimli filmler var. Mesela; 1982 yapımı bilim-kurgu, gerilim, korku türünde The Thing (Şey), müthiş bir mücadele örneğini anlatan The Way Back (Özgürlük Yolu), benim için yeri çok büyük olan Into the Wild (Gerçeğe Kaçış), Reha Erdem'in Türk sinemasına armağanı Kosmos, çok sağlam bir kült yapım olan Fargo, garip/tatlı bir aşk hikayesi Sil Baştan. Hala izlemediyseniz mutlaka izlemeniz gereken filmlerden. 
  • Kitap da film de istemiyorum diyenler mutfağa :) Bence karlı havada taze pişmiş kek ve çay müthiş gidiyor! Ve tabi sohbet...
  • "Keki fazla kaçırdık, evde hareketsiz kaldık, kilo alacağız" diyenler için ise; son zamanlardaki favori ev sporumu öneriyorum: Leslie Sansone ile Walk at Homehttps://www.youtube.com/watch?v=DYuw4f1c4xs

"Hiç birini de yapmak istemiyorum" diyenler, şu şarkıyı dinlesinler. Video klibini ilk kez seyrediyorum 💓💓💓 Sheeran'ın kendi hayatından kesitlermiş ❤👍



Ed Sheeran - Photograph

NOT: Hava çok soğuk. Dışarıda çalışmak zorunda olanlar, evsizler ve sokak hayvanlarına Allah yardımcı olsun. Duyarlı olalım, sahip olduklarımızın değerini bilelim. Şikayet hiç bir şeye çözüm değil. Sevgiler ;) 

28 comments:

  1. Kar ne zaman yağasa hep o şarkıyı söyler, Akrep Nalân'ı rahmetle anarım. (;
    Ne yazık ki özel sektörde öyle tatiller olmuyor. )):

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haftasonu ya da evden çalışmaya izin veren özel sektör diye not düşeyim öyleyse. Gerçi ben de kar kış demeden çalışan özel sektör insanıyım :)

      Delete
    2. Video'yu bugün izledim, imrendim de..
      Fotoğraf var ama video çok nadir belkide hiç yok!

      Delete
    3. Benim de aynı şekilde. Mazallah ünlü olsam böyle bir video'mu çekemeyeceğiz :P
      Bundan sonraki nesili bol bol fotoğraflamak/videolamak lazım.

      Delete
  2. Bir itiraf kek yapamıyorum. Denemedim aslında fakat becereceğimi pek sanmıyorum :) Kitap ve müzik formüllerini aldım bu havada uyguluyorum. Çok soğuk Ankara da o_o

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence denesen kesin yaparsın komşum. İnternet tarif dolu, direk anneye danışmak da güzel bir seçenek :) Yaa Ankara nasıl soğuk kim bilir :/ Kolaylıklar dilerim 🙋

      Delete
  3. bu evde spor yapan kadına pek güvenemedim komşum , hani işe yarasa kadın da yarardı yeteri kadar zayıf gelmedi bana nedense :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yapmaaa :D Kadın çok kiloluymus eskiden, sonra bu formatı tutturmuş. Baya da takipçisi, uygulayanı var, onlar da formda kalmayı başarmışlar. Ne bileyim, ümit dünyası :) Spora, yürüyüşe cikamazsam açıyorum, teyzeyle karşılıklı yapıyoruz 🙃

      Delete
  4. Video da ,yazı da sıcacık olmuş ����

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beğendiyseniz ne mutlu 😄 sevgilerimle 🙋 💙

      Delete
  5. Merhaba ziyarete geldim, sizi de beklerim.:)

    ReplyDelete